Projekt Zielone gryBiblioteki i organizacje pozarządowe włączają młodych do gry o przyrodę. Projekt ma na celu podniesienie poziomu wiedzy młodych ludzi na temat bioróżnorodności, ekonomicznej wartości ekosystemów oraz zmian klimatu.
Beneficjentami projektu są biblioteki publiczne, szkolne i pedagogiczne oraz organizacje pozarządowe w całej Polsce. Otrzymają one narzędzia, dzięki którym zmienią postawy bezpośrednich adresatów projektu – młodzieży gimnazjalnej, licealnej i akademickiej. Potencjał edukacyjny “poważnych” gier oraz możliwości organizacyjne ekologicznych NGO i rosnąca popularność bibliotek, poprzez realizację projektu Zielone Gry zmieni postawy młodzieży wobec zagadnień ekologicznych.
Projekt zakłada przygotowanie i wdrożenie trzech gier planszowych o tematyce ekologicznej i jednej gry internetowej o zmianach klimatu. W finalnej fazie projektu planowany jest Festiwal gier ekologicznych o zasięgu ogólnopolskim.
Użycie gier jako narzędzi edukacji ekologicznej zwiększy potencjał NGO i bibliotek oraz pomoże w tworzeniu atrakcyjnego wizerunku tych instytucji. Młodzież woli nowoczesne formy edukacji od tradycyjnych. Realizacja projektu zachęci biblioteki do szerszego prowadzenia edukacji ekologicznej. Z uwagi na atrakcyjną formę przekazu, jakim jest gra, organizacje pozarządowe zyskają uwagę młodzieży. Po zakończeniu projektu wyposażone w gry instytucje będą zachęcane do ich dalszego używania.
Projekt jest realizowany przez
Stowarzyszenie Centrum Rozwiązań Systemowych
w partnerstwie z
Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
i Fundacją Ekorozwoju w ramach programu PL02 Ochrona bioróżnorodności i ekosystemów, finansowanego z Funduszy EOG.
Strona projektu oraz mozliwosć dokonania rejestracji:
http://zielonegry.crs.org.pl/rejestracja/ |